Jakie formalności należy załatwić w związku z pogrzebem?

Śmierć ukochanej osoby jest zazwyczaj szokiem. Ale żałobnicy nie tylko muszą sobie radzić z własną żałobą. Muszą również dopełnić szeregu formalności. Ale nie wszystko musi być załatwione natychmiast. Każdy pogrzeb wiąże się również z wieloma formalnościami. Robota papierkowa, którą należy wykonać, jest dodatkowym obciążeniem dla wielu osób.

Co należy zrobić w pierwszych godzinach po śmierci?

Natychmiast po śmierci ważne jest, aby zatrzymać się na chwilę i pożegnać się w spokoju. Dlatego, oprócz rodziny, która powinna dowiedzieć się o pogrzebie, ksiądz może być również jednym z pierwszych kontaktów. Sytuacja stresowa z pierwszych kilku godzin stara się również, by spierać się o przebieg ceremonii pogrzebowej.

Jakie dokumenty są ważne?

Po pierwsze, potrzebny jest akt zgonu wydany przez lekarza. W zależności od prawa pogrzebowego dokument musi zawierać co najmniej dane osobowe, czas i miejsce zgonu oraz przyczynę zgonu. W celu uzyskania informacji na temat różnych ubezpieczeń, umowy powinny być w miarę możliwości dostępne. W przypadku ubezpieczenia emerytalno-rentowego ważny jest numer ubezpieczenia. Numer ten jest wydrukowany na powiadomieniu o emeryturze lub na wyciągu z konta. Więcej na temat wymaganych dokumentów można przeczytać tutaj. W celu przygotowania pogrzebu należy sprawdzić, czy zmarły określił, w jaki sposób chce zostać pochowany.

Formalności na wypadek śmierci w szpitalu

Domy spokojnej starości i kliniki natychmiast informują lekarza o śmierci, aby mógł on wystawić akt zgonu. W domu jednak, poinformowanie lekarza może początkowo zająć trochę czasu. Zakład pogrzebowy jest zazwyczaj powiadamiany w tym samym czasie co lekarz. Zakład pogrzebowy sprowadza zmarłego do kostnicy.

Formalności załatwiane przez zakład pogrzebowy

Zakłady pogrzebowe zazwyczaj uwalniają krewnych od dużej części biurokratycznego biegania. Obejmuje to drogę do urzędu stanu cywilnego, który wydaje akt zgonu, oraz natychmiastową informację do towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym zmarły był ubezpieczony na życie. Fundusz emerytalny powinien również szybko znaleźć się wśród osób poinformowanych urzędów.

A co z pogrzebem?

Zazwyczaj data i procedura są omawiane z dyrektorem pogrzebu. W porozumieniu z żałobnikiem, zakład pogrzebowy zazwyczaj zajmuje się również organizacją, w tym umieszczeniem w publicznym miejscu informacji o pogrzebie. Wybór trumny, wybór dekoracji kwiatowej oraz wysyłka nekrologów to raczej sprawa najbliższych krewnych. Na pogrzebie kościelnym nabożeństwo pogrzebowe jest również omawiane z księdzem.

Leave a Reply

  

  

  

Why ask?